poradniknowicjusza

Podstawy fortowego rzemiosła

Witam wszystkich. Doskonale wiadomo, że jednym z najbardziej popularnych tematów Naszej gry są bitwy fortowe. Większość z Nas na tym już zjadła zęby, ale pamiętajmy o tym, iż wielu graczy dopiero niedawno rozpoczęło przygodę z grą. Napisanych zostało wiele poradników, ale temat nigdy nie został wyczerpany. Ja, jako dowódca fortowy z 6-letnim stażem zwrócę tu uwagę na najczęściej popełniane błędy, a także na ruchy, które mogą okazać się kluczowe dla rozwoju bitwy. Zaczynamy!

1) Czarna strefa.

Największy błąd popełniany przez Graczy. Polecenie “uwaga na bramę” jest zupełnie ignorowane, przez to ginie masa ludzi.


Stojąc w miejscu zaznaczonym kółkiem, zgarniasz ostrzał wewnątrz fortu (jasne pola). Nie widzą Cię wyłącznie osoby w czarnej strefie. Mając około 5000 HP i 30 wrogów w forcie – giniesz i Twoja przygoda na bitwie dobiegła końca.

2) Rotacje.

Niektórzy nie wiedzą, ale w przypadku “udanej” rotacji, strzałka ruchu zmienia kolor z czerwonej na zieloną. Rotacje najlepiej jest potwierdzać na czacie TW zwykłym “+”, ALE TYLKO WYŁĄCZNIE GDY MASZ STRZAŁKĘ KOLORU ZIELONEGO!!! Potwierdzanie rotacji na czerwonej strzałce to SABOTAŻ dla Twojego sojuszu!

3) Małe HP na skraju baszty.

Pytanie – dlaczego osoby nie posiadające HP powyżej 5000 stają na skraju baszty? Offek z takim ustawieniem NIE MA SZANS na przeżycie dwóch rund ostrzału!!! Dla obrońców fortu jest to strata strzelby, a dla tej osoby strata ponad godziny, strata energii i zero pożytku, tylko zniechęcenie.

4) Ruch po sektorach.

Przypominam. Poruszamy się po najbliższych sektorach. Ruch przez dwa sektory TYLKO I WYŁĄCZNIE PRZY ROZKAZIE DOWODZĄCEGO.
Przykład:

* Z sektora 48 możesz wykonać ruch na 36, 47, 49 i 58.
NIE MOŻESZ WYKONAĆ RUCHU DO SEKTORA 57 – stykanie się rogami sektorów nie oznacza przejścia bezpośrednio w rundę! Najczęstszy błąd graczy.
* Łączenie dwóch sektorów to minimum jedna kratka (np w forcie 50 i 59)

5. Atak i cel na sektory.

Zakładamy sytuację. Zorganizowany jest atak górą z prawej strony, macie sektor 10, wróg blokuje poszukiwaczami sektor 24 oraz 9. Jeżeli poszukiwaczowi włączy się premka, strzelacie do najbliższej osoby! Przykład obrazkowy:

Tak wygląda rozkład strzałów w przypadku braku ruchu na sektory 24/9 lub też uruchomienie premium postaci.

PRZYPOMINAM TEŻ, JEŚLI NIE ODDASZ STRZAŁU W POSZUKIWACZA Z TEGO SEKTORU – TO NIE JEST BŁĄD. Widocznie załączył się bonus postaci i strzelasz do najbliższego

6) Chronologia oddawanych strzałów / pierwszeństwo ruchu.
– Generał z najwyższą ilością umiejętności Dowodzenie
– Kolejni generałowie z niższą ilością umiejętności Dowodzenie
– Kapitan z najwyższą ilością umiejętności Dowodzenie będący w mieście atakującego/obrońcy fortu
– Kolejni kapitanowie segregowani po wartości umiejętności Dowodzenie będący w sojuszu
– Kolejni kapitanowie spoza sojuszu, segregowani po umiejętności Dowodzenie
Analogicznie sprawa wygląda z Szeregowcami, Rekrutami, Rezerwistami, Zdrajcami.

WAŻNA INFORMACJA. W PRZYPADKU UCIECZKI Z BASZTY I PEŁNYCH SEKTORÓW OBOK – MOŻESZ DAĆ STRZAŁKĘ NA GRACZA O WYŻSZEJ RANDZE, KTÓRY SIĘ EWAKUUJE!!! Manewr ryzykowny, zazwyczaj decyduje o tym dowodzący.

Znajomość chronologii ma ogromne znaczenie, jeśli chodzi o właściwe wykonywanie ruchów.

 

Niektórzy pewnie spotkali się już z podobnym poradnikiem. To jest wpis mojego autorstwa, który warto byłoby przyswoić – zdecydowanie ułatwi wszystkim grę, a Wasi dowodzący nie będą na granicy frustracji, po kolejnej śmierci osoby, zabitej przez jej nieodpowiedni ruch.

Cherry


Zapraszamy do gry w The West

0 razy komentowano: “Podstawy fortowego rzemiosłaDodaj swój →

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>