poradniknowicjusza

Support bez tajemnic – Jak napisać zgłoszenie?

Dzisiejszy artykuł będzie miał charakter poradnika instruktażowego. Poruszę w nim dość ważną, szczególnie dla nowych graczy, kwestię. Chodzi mianowicie o zapoznanie się z systemem support’u i przedstawienie instrukcji, które pokażą jak z niego odpowiednio korzystać.
Jak wiadomo, aby zgłosić nadużycie regulaminu, zadać pytanie odnośnie gry, zgłosić problem lub sprzeciw co do blokady konta, należy skorzystać z narzędzia Wsparcia Technicznego dostępnego pod tym linkiem: https://support.innogames.com/login/…west/market/pl. Oczywiście jest to link do supportu polskiej wersji językowej gry The West. Inne wsparcia produkcji InnoGames znajdują się tutaj: https://support.innogames.com/login/welcome. Wyboru wersji językowej dokonujemy poprzez kliknięcie na emblemat gry, która nas interesuje. Dla przykładu pod tym odnośnikiem mamy wszystkie wersje The West: https://support.innogames.com/game/thewest. Do Narzędzia logujemy się za pomocą loginu i hasła do gry. Jeśli z jakiegoś powodu nie pamiętamy tych danych, możemy użyć linku do ich przypomnienia: https://support.innogames.com/login/…west/market/pl. Zostaniemy poproszeni o podanie e-maila, na którym rejestrowaliśmy konto w grze i po kliknięciu zielonej opcji wyślij (lewy dolny róg ekranu) pozostaje nam sprawdzać pocztę (również folder spam). Dane do resetu hasła przychodzą dość szybko, czasem bywa jednak, że zajmuje to dłuższą chwilę. Radzę uzbroić się w cierpliwość i poczekać, e-mail restartu hasła na pewno przyjdzie.

support_2

W przypadku gdy nie mamy problemów z zapamiętaniem danych, po zalogowaniu się do Narzędzia Wsparcia ukazuje się nam nic innego, jak historia napisanych przez nas zgłoszeń.

support_3

Mamy tam wyświetlony temat zgłoszenia, świat jakiego ono dotyczy, ostatnią datę odpowiedzi i status. Statusy mogą być różne. Oznaczają one stan naszego zgłoszenia na dany moment. Z momentem wysłania do ekipy ma ono status “otwarte”. Oznacza to tyle, że oczekuje na rozpatrzenie przez administratora. Z momentem kiedy dostajemy odpowiedź na zgłoszony problem, status zmienia się na “Odpowiedź udzielona”. Możemy wtedy ponownie wysłać odpowiedź w przypadku, gdy uważamy, że supporter nie podał wszystkich informacji, tzn. odpowiedź jest niewystarczająca. W przeciwnym wypadku, zamykamy zgłoszenie. Oczywiście powinniśmy również ocenić jakość udzielonej nam pomocy. Kiedy w okienku statusu widnieje słowo “zamknięte” nie możemy tam już nic odpisać. Aby rozpocząć nowe zgłoszenie korzystamy z opcji “kontakt z nami” w prawym górnym rogu ekranu.

support_1

Po naciśnięciu tej opcji pojawia nam się formularz, który należy wypełnić. Mamy następujące pola:

  • Kategoria – wybieramy kategorię naszego zgłoszenia – czego ono dotyczy;
  • Świat – determinuje on serwer, na jakim gramy i którego dotyczy zgłoszenie;
  • Temat – warto wpisać go dość dokładnie, aby obsługa gry już na pierwszy rzut oka wiedziała, w czym mamy problem;
  • Wiadomość –  przeznaczone jest do pełnego wyjaśnienia zagadnienia.

Gdy chcemy zgłosić łamanie zasad gry, wybieramy kategorię “Regulamin”. Pod tematem pojawia się wtedy pasek “gracz”. Musimy podać nick gracza, którego dotyczy zgłoszenie. Po wpisaniu klikamy opcję “dodaj”. Graczy dodajemy pojedynczo, nie zapomnijmy o dokładnym wyjaśnieniu (w wiadomości) w jaki sposób dany gracz łamie zasady gry. Pamiętajmy, że nicki zgłaszanych graczy muszą być precyzyjne. Jeśli wpiszemy nazwę, która nie widnieje w systemie, otrzymamy komunikat, że dana osoba nie istnieje.
Po napisaniu wiadomości, możemy dołączyć do niej również obrazek poprzez kliknięcie zielonego przycisku z drzewem. Naciśnięcie go daje nam możliwość wybrania grafiki ze swojego komputera. Opcja ta jest dość istotna przy zgłaszaniu błędów. Często screen z gry powie więcej niż 1000 słów.

Informacja o tym, czy administracja odpowiedziała na nasze zgłoszenie, zostaje wysłana pocztą na świecie, który zaznaczyliśmy podczas tworzenia wiadomości.

Każdy serwer ma swoich opiekunów:

  • Pomocna Dłoń – Osoba udzielająca odpowiedzi w systemie supportu. Nie posiada praw administracyjnych na światach.
  • Zastępca Szeryfa – Osoba administrująca światem gry. Pomocnik Szeryfa.
  • Szeryf – Osoba sprawująca opiekę nad światem gry. Osoba ta posiada większe prawa administracyjne niż Zastępca Szeryfa.

podzialmarzec16

W systemie supportu znajdujemy też następujące linki:

Dla dziennika TheWest
b bill (Atrewian)


Zapraszamy do gry w The West

1 raz komentowano: “Support bez tajemnic – Jak napisać zgłoszenie?Dodaj swój →

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>