previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow
Shadow
Slider

Dziennik The West

Poradnik pojedynkowy by Premier69

Poradnik pojedynkowy by Premier69.

Cześć! Długo się zabierałem za zrobienie takiego poradnika. W sumie nadszedł już czas. Poradnik ten dedykuję każdej osobie, która szuka odpowiedzi dotyczących pojedynków, buildów, taktyk i itemków. Oczywiście zezwalam na kopiowanie i powielanie go na swoich stronach.

Słowem wstępu:
Pojedynki w dzisiejszych czasach są uzależnione w przewadze od szczęścia, nie mniej jednak dobre rozdanie cech i umiejętności oraz bonus z ubrań gwarantują nam wygraną (szczęściu trzeba pomagać).

1. Nasze cele:

Odpowiedzmy sobie pierwsze co chcemy osiągnąć w pojedynkach, uświadamiam Wam, że wszystko wymaga czasu, nerwów i nauczenia się przegrywać. NIGDY, powtarzam, NIGDY nie będziemy mieli postaci, która wygra z każdym, no niestety. W 99% przypadków jest tak, że dana postać (z dobrze rozdanymi umiejętnościami) wygrywa z każdym, lecz jest garstka osób, która może ułożyć tak umiejętności aby właśnie daną osobę pokonać (ustawianie się pod kogoś). Do czasu kiedy nie nabędziemy pokory i nie nauczymy się, że przegrana to element pojedynku, nie będziemy w pełni dojrzałym pojedynkowiczem.
Mierzmy siły na zamiary!, małymi krokami osiągniemy to co chcemy, nie warto się zniechęcać.

2. Klasy postaci:

Jeżeli nastawiamy się na pojedynki warto przemyśleć swoją klasę postaci.
W grze mamy 4 [pp, zawadiaka, bob i żołnierz]. De facto każdą klasą postaci możemy zdobyć topkę, osiągnąć swoje cele, ostro kosić i wsławić się w pvp.
Niestety tylko dwie klasy dają nam przewagę.
-Żołnierz-
+bonus pkt. życia
+bonus do taktyki 50/100% w pojedynkach
-Zawadiaka-
+prędkośc na mapie +10%
+motywacja do pojedynków wzrasta szybciej
+bonus $ w pojedynku
+15/30 minut zasięgu pojedynku bez pokonywania tej odległości
+trening percepcji, przez co zobaczymy jaki bonus dają ubrania naszemu przeciwnikowi

Moim zdaniem bonusy zawadiaki są to niuanse, do 300+/- poziomu pojedynków mamy przeciwników bez liku, także szukać i biegać daleko nie trzeba, z doświadczenia możemy skumać co i ile nasz przeciwnik ma z ubrań, bonus $ z pojedynku- uświadamiam, że na pojedynkach więcej się wydaje niż zarabia, no niestety (wzmocnienia + reskill + itemki do pojedynków).

3. Poziomy postaci i pojedynki:

Każdy przedział poziomu pojedynków i gracze w nim zawarci rządzą się swoimi prawami. Czym wyższy lvl pojedynków tym częściej robię reskill. Generalnie pominę pojedynki do 130 poziomu, tylko dlatego, że w dzisiejszych czasach warto samemu próbować do tego poziomu kombinować i testować swoje pomysł. Człowiek uczy się na swoich błędach, rzadziej w poradnikach.

4. Itemki (wszystko odnosi się na +/- 130lvl)

Bronie:
Broń biała:


Zestaw Cullena Bakera,
– dodaje ogromną ilość cech
– dużo celowania [+/-] 33 celowania
– sporo zaskoczenia -27 z setu
– generalnie najlepszy set broni do pojedynków [nie liczę broni z loterii] – top broń dla strzelców jak i dla orków
– ogromna ilość odporności/refleksu, jak i set ubrań tak i bronie są mega defensywne


Bronie wielkanocnej rozgrywki [bodajże z 2014 roku] – spora ilość siły uderzenia z setu, bardzo dobra alternatywa

– złoty set dodaje sporo prędkości
– na 130lvlu ma większy pułap obrażeń niż bronie Cullena Bakera
– dodaje do celowania

-NIE SETOWA BROŃ-
w dobie ulepszeń całkiem spoko opcja,


Ostry niklowany tomahawk na +2, +3 obrażenia bliskie złotemu tomahawkowi + ODPORNOŚĆ!


Precyzyjny dragons, na +3 lepszy niż howdah

Dobrych broni -nie-setowych jest sporo, warto szukać i oglądać, niestety nic nie da nam tyle co set broni [wielkanocna, złotko, bronie z danego zestawu itd]

Zaprzęgi:

Zaprzęg Black Barta,
– daje sporo celowania
– dobry jeżeli jesteśmy orkami, i atakujemy ludzi cel/unik


Zaprzęg Franka Jamesa,
– spora ilość siły uderzenia
– spora ilość refleksu -> dobry vs orkowie/ strzelcy z wysokim ilorazem strzelania
– największą liczbę um/cech STAŁYCH (setowych z przelicznika).


Zaprzęg Doolinsa,
– sporo uniku
– dodaje do zaskoczenia/taktyki -> używany generalnie przez celowanie/unik


Zaprzęg Boba Daltona,
– prawie 60 uniku
– dobry do defensywy

Pragnę tylko Was uświadomić, że dobry zaprzęg to podstawa, ogromny boost do liczby cech/umiejętności. Niestety niektóre są drogie i rzadkie.

Produkty:

Wycior, + 10% motywacji do pojedynków, MUST HAVE jeżeli chcemy expa, dygresja: nie warto schodzić poniżej 75% motywacji do pojedynków, znacznie obniża to doświadczenie.


Dżem:
– tylko dla strzelców, +15 cel/strzelanie


Kamień polerski
– 30-50 obrażeń w pojedynku, x8 = 400 zdrowia, potrafi zmieść z powierzchni ziemi. Polecam używać podczas każdego pojedynku – cena wysoka, niestety.

Gulasz
– dla orków typowo, jeżeli inni w Siłę uderzenia nas nękają +20 odporności piechotą nie chodzi.

Ubrania:
– Dziś liczą się tylko dwa sety:

Set Doolinsa

+przy 6 itemkach 0.2% unik, 0.5% celowanie, 0.5%, 0.5% zaskoczenie i taktyka, 0.4% charyzma  DODATKOWO spora ilość [spora? OGROMNA!] uniku, celowania, taktyki i zaskoczenia
+stricte dla strzelców (no chyba, że jesteś hardcorowym orkiem, patrz niżej)
+defensywa to unik + taktyka, której jest sporo


Set Kucharza, Krzysztofa, Kucharza, Bakera.

+sporo uniku
+sporo celowania
+++dodaje refleks, odporność -> dla dojrzałych, grających również defensywnie strzelców
+dla orka jak ulał, dodaje +/- 180 celowania [ z brońmi +/- 210]

—> Na niższych poziomach (do 70) polecam sety które dają STAŁĄ liczbę um/cech, takie jak Doca, Freemana, jest to związane z tym, że skalowanie na % 0.xx x poziom daje mniej aniżeli stała ilość ze starszych setów.

SKŁADAK
Mój ulubiony bo to czysta finezja, zależnie od tego co potrzebujemy dobieramy sobie itemki.

5. MERITUM:

Pojedynki rozdzielę na 2 części: a) broń biała, b) broń strzelecka.

a) broń biała

Odporność – refleks – celowanie

Na 130 lvl powinniśmy mieć +/- 155/430 um/cech.
– Rozdajemy wszystko w siła
– Dostajemy odporność, pkt. zdrowia, siła uderzenia

Sety: w grze obecnie liczą się: Cullena Bakera, Bila Doolinsa, składak

Cullen: set dobry, typowo defensywny, daje nam refleks odporność i 200+- celowania.
Cechy: siła
Mamy bazowo 300 odporności +-/ > dobijamy do 350
Dobijamy 320 celowania (130 um)
Dobijamy 350 siły uderzenia (175 +/- um)
Dobijamy 250 refleksu (75 um +/-)

Plusy:
– celowania, sporo trafień
– ogromne obrażenia z uwagi na 350 siły uderzenia
– wysoka odporność na broń białą
Minusy:
– mało refleksu vs. full strzelcom, cóż wystarczą 2,3 trafienia aby zbić strzelcowi, który jest pod unik/celowanie/strzelanie połowę zdrowia-> eliminuje go to też w kolejnym pojedynku (możliwość omdlenia).

Baker, tym razem defensywa
– cechy: siła
– odporności dobijamy 420(120 um)
– refleksu dobijamy 380 ( 220 um +/-)
– celowanie dodajemy resztę, +- 90 +- jest 290, priorytetem jest zaprzęg [B]black barta[/B], który doda kolejne 30, 320 jest ok

Plusy:
– mocna defensywa, ciężko przebić
Minusy:
– mało celowania
– słabe obrażenia, lecz vs. strzelcom jest całkiem sporo

Build dla kogoś kto nie ma czasu, woli się bronić i liczyć na wygraną, generalnie nie polecam dla aktywnych graczy, raczej dla niedzielnego dwu-klikowca.

Doolins, typowa wariacja (polecam dla żołnierza -> z uwagi na dużą liczbę zdrowia)

Zasada prosta bez rozpisywania w co dawać:
– dajemy wszystko w siłę
– 250 umek w celowanie
– reszta siła uderzenia

Plusy:
– świetny na graczy unik/cel -> piorą nas na maxa, natomiast my ich też, wejdzie dobrze, przeciwnik ma jak w banku 48
– spore obrażenia, ogromna ilość uniku z doolsa
– ogromna ilość taktyki ( + premka żołnierza)- w defensywie jesteśmy mocni
Minusy:
– gracze w odp/refl/siła uderzenia zadają spore obrażenia, większe niż my im.

II. Sprawność/cel

– cechy dajemy w sprawność
(dostajemy boost do uniku i refleksu)
– umiejętności: dobijamy 300 siły uderzenia, reszta celowanie

Plusy:
– świetny na strzelców z uwagi na spory refleks
– sporo celowania i uniku co daje nam szanse z orkami

Minusy:
– mało zdrowia
– mało odporności

Na niższych poziomach pojedynków jak najbardziej wskazany, jeżeli nie mamy Cullena Bakera – docelowego setu, wybieramy itemki, które dadzą nam odporność, celowanie i siłę uderzenia.

b) broń strzelecka

C/u
Celowanie-unik

-Cechy zręczność:

Szkoła stara jak moda na sukces, dajemy umiejętności w stosunku 1:2 -> 1 umiejętność celowanie, 2 w unik. 500 celowania i reszta unik załatwia sprawę.
Strzelanie mamy z cech, jest ono na poziomie +- 200, styka.
Uniku mamy na tyle, że jesteśmy niewidzialni dla słabego przeciwnika z bronią białą.
W tym wypadku polecam set billa doolinsa (ewentualnie wszystko co daje nam w celowanie + unik). Dobry boost do taktyki i zaskoczenia z setu sprawia, że dla kogoś z bronią białą jesteśmy słabo widoczni i samo 200 strzelania daje radę.

Celowanie/strzelanie
– cechy w zręczność
– celowanie dobijamy do 390
– strzelanie dobijamy do 380
– reszta w unik

Sety: polecam Bakera, więcej daje w odporność i refleks. Polega to na tym, że mamy na tyle cela aby zadać pare strzałów, które bolą jak drzazga… w palcu :gwizd:. Unik daje nam szansę na niewidzialność wobec orka i strzelca, z tym, że ork nas trafi raz czy dwa, my go częściej i mocniej.
Typowo dla hardcorowców.

Plusy:
– wysokie obrażenia
– przyzwoity unik
– wysoka celność
Minusy:
– glass cannon -> wysokie obrażenia, i skuteczność, niestety defensywa z uwagi na niską ilość uniku i odp/refx to ryzyko

Unik x1000

Build for fun, sprawa prosta jak 🙂

– cechy sprawność
– umiejętności unik

Sety: polecam Doolinsa, dodaje najwięcej do uniku i taktyki.
Celności mamy tyle co babcia po zmroku, ale uniku tyle co szwagier po 0.7 w starciu z naszymi lotkami do darta.

Plusy:
– żaden ork nas nie pokona (no chyba, że wariacja orka, ale loteryjnie)
– wysoka skuteczność przeciwko c/u, c/strzelanie

Minusy:
– typowa defensywa, nie możemy atakować
– typowo dla 2klikowców i niedzielnych graczy

Sprawa taktyki i zaskoczenia:
Prawdą jest, że taktyka i zaskoczenie dają spore szanse na wygranie pojedynku. Taktyka to typowo defensywna umiejętność, ważna gdy jesteśmy atakowani, skaluje się to z zaskoczeniem agresora.
Umiejętność tak niedoceniana jak Perła Chmielowa. Z doświadczenia wiem, że nie warto dawać czegokolwiek w charyzmę, natomiast warto być żołnierzem na premce, spory boost do defensywy.

Buildy w stylu zaskoczenie/celowanie nie podaję bo testowałem i nie sprawdził się, wiem, że panuje opinia o zaskoczeniu, że jest świetne- nie sądzę. Polecam w tej sprawie ubierać doolinsa, który sam z siebie jest sporym dodatkiem do żółtych cech.

6. Taktyka! to się liczy!

Zależność prosta, niestety mało kto na to zwraca uwagę.

Relacja ork -> unik

Strzał
Jeżeli jesteś orkiem: ustawiamy celowanie W JEDNĄ STRONĘ, jest spora możliwość, że przy niższej ilości celowania i uniku trafimy. Ten jeden jedyny raz nam wystarczy, spora ilość refleksu i siły uderzenia rekompensuje nam to wszystko.

Unikanie

Nie ma większego znaczenia, i tak obrażenia są niższe, polecam pomieszać (przykładowo 1 lewo 2 prawo 3 lewo 4 prawo), i tak jeden nasz cios załatwi sprawę.

Relacja strzelec -> ork

Mamy na tyle celowania, że możemy zrobić gościa na miękko, o ile nas nie trafi pif paf .

Strzał
Polecam również wszystko w jedną stronę, celowanka mamy na tyle aby trafić

Unikanie
Właśnie, to jest sztuka, sporo uniku jest gitara, ale czasami jest to problem, bo przeciwnik ma szczęście
Polecam mieszać, kto zna dobrze matematykę?
Procentowo szansa na trafienie jest mniejsza o ile nie unikamy w tę samą stronę. Mianowicie: jeżeli unikniemy wszystko w prawo (—>) to przeciwnik ma szansę trafić, jeżeli zmieniamy lewo, prawo, lewo prawo /lewo prawo prawo lewo/ to szansa jest mniejsza.

Po każdym pojedynku polecam zmieniać taktykę, niestety aktywny pojedynkowicz to taki, który siedzi na TW non stop, odpala wzmocnienia i pilnuje zdrowia.

6. To koniec:

Serdecznie Ci dziękuję, że wraz ze mną przebrnąłeś przez ten poradnik, mam wielką nadzieję, że chociaż w jakimś procencie mogłem Ci pomóc i podpowiedzieć parę kwestii.
Proszę pamiętaj tylko, że wszystkie dane dot. rozdawania umiejętności są oparte na moim doświadczeniu i moich testach, podałem tylko te, które merytorycznie śmigają i dają radę, innych “wariacji” nie podaję, po prostu z uwagi na fakt, że sprawdzają się tylko na danym serwerze.

Pamiętaj też proszę, że w danym przedziale poziomu pojedynków patrzysz kto dookoła Ciebie jak jest ułożony. Jeżeli dajmy na to masz na 250lvl pojedynków w swoim top zasięgu samych orków, to wiadomo, że dajesz w odporność i siłę uderzenia, aby na nich expić i przebijać odporność. Analogicznie, jeżeli są ludzie w unik i celowanie to musisz ich przebić siłą uderzenia i celowaniem, lub większą ilością celowania i strzelaniem- patrząc się kto Cię jeszcze atakuje pobocznie. To wszystko to MATEMATYKA!, Co 100-200 pozycji w rankingu pojedynków (od top 100 jest inaczej-> częściej) trzeba zmieniać, dodawać, odejmować-> w danym momencie kto jest w zasięgu-> pamiętasz jak pisałem, że da się kogoś mocnego pokonać tylko trzeba się pod niego ustawić? O TO CHODZI KOLEGO!.

Pamiętaj też, że każdy serwer jest inny, topka/top 100 pojedynków ma inne buildy i niestety trzeba myśleć, cóż bez tego ani rusz- ale ja wiem, że Ty myślisz i dasz radę! :I:, w końcu szukasz odpowiedzi a’propos pojedynków, a kto szuka nie błądzi.
Nie bój się reskillować, dodawać, odejmować i testować.


Zapraszamy do gry w The West

  1. Fajnie, fajne poczucie humoru ma, przechodząc do rzeczy, te buildy dobre do 450pp, powyżej którykolwiek wybierzesz będziesz mieć wp… od 90% ludzi..Należy wtedy robić reskill pod ludzi których jest więcej na takim samym ustawieniu i cieszyć się że wybraliśmy mniejsze zło.

  2. Szkoda, że w tej jakże udającą elokwencję wypowiedzi zapomniałeś dodać o twoim chowani się w hotelu po parę dni 🙁 poradnik 0/10 plus zapomniałeś dodać jak nisko jesteś w rankingach. Mam małą radę najlepiej zamilcz zanim pomyślisz, że tak cudnie można się poprzechwalać . Zero dobrych rad i przemyśleń, przykro mi , że zabrałeś głos nie mając odwagi stanąć do prawdziwej walki nie chowając się po hotelach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *