previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow
Shadow
Slider


Dziennik The West

Lead Community Manager i game designer

Dziś prezentujemy Wam długo oczekiwany wywiad z LCM oraz projektantem gry. Mamy nadzieję, że wywiad rozwieje wiele wątpliwości.

Dzień dobry Lenko, miło mi Cię widzieć. Słyszałam, że gracze mają kilka pytań, czy to prawda?

Dzień dobry. Tak, to prawda. Chciałabym zadać kilka pytań, które gracze zaproponowali na forum gry. Są bardzo ciekawi planów rozwoju gry. Przejdę do pierwszego pytania.

Jaki jest plan na przyszłość gry?

Gra jest stabilna i bardzo dobra. To co chcielibyśmy zrobić, to ulepszyć pewne aspekty gry, skupić się na pomysłach i sugestiach graczy, którzy przecież znają grę najlepiej. My również gramy i można nas spotkać zarówno na becie, jak i na innych wersjach językowych, dlatego wiemy jak ważna jest opinia graczy.

Co projektant gry i LCM uważają o becie? Może lepiej w jakiś sposób podziękować graczom za granie na serwerach bety i im to ułatwić (boost do expa itp.)? Bo teraz niestety nawet nie ma chętnych na przygody :/

Ciekawe wspomnienie przygód (smile) ostatnio testowaliśmy przygody na becie i faktycznie czekaliśmy około 6 minut na rozpoczęcie rozgrywki. Beta jest bardzo ważnym miejscem, gdzie testujemy nowości, zanim one wejdą na pozostałe rynki. Dodatkowy test zawsze odbywa się na polskich serwerach, gdyż nasi gracze z Polski są bardzo aktywni i bardzo krytyczni, co bardzo doceniamy. Jak zapewne zauważyliście, na becie testujemy nowości od 7 dni do kilku tygodni. Na Polskich serwerach jest to bardzo krótki test, bo trwa niecałe 24 godziny, a tak naprawdę około 18 godzin, gdyż musimy mieć czas na szybkie poprawki. Na serwerach bety, są aż dwa, można otrzymać bryłki za zgłaszanie błędów. Jest tam specjalny system raportowania błędów w grze. Ponadto, na serwerach bety można zdobyć wiele rzeczy znacznie taniej niż na pozostałych serwerach. Natomiast jeśli chodzi o dodatkowe boosty… Hmm.. to dość ciekawa sugestia. Nie możemy nic obiecać, bez dodatkowych konsultacji, ale rzeczywiście, jest to ciekawa koncepcja.

Dlaczego nasze serwery są wyjątkowe i mamy pierwsi aktualizacje oraz prawie najpóźniej informacje o nich?

Polska społeczność jest bardzo wyjątkowa. Przede wszystkim jest aktywna i bardzo krytyczna, przekazuje nam bardzo wartościowe informacje. Ogłoszenia na temat aktualizacji pojawiają się zazwyczaj do 24 godzin przed, choć nie zawsze jest to możliwe. Czasami jest tak, że musimy coś sprawdzić na szybko, a wiemy, że nikt nie jest tak aktywny jak Wy! Należy przy tym pamiętać, że zawsze, testy najpierw są przeprowadzane na becie, ale nie wszystko możemy przetestować na małej społeczności bety. Zapraszamy Was bardzo serdecznie na betę.

Czy planowane jest podwyższenie maksymalnego poziomu lub też wprowadzenie alternatywy dla dalszego kształtowania postaci?

Jest to dość szeroki temat, gdyż wraz z podniesieniem poziomu postaci należałoby też zmienić wiele innych rzeczy, ponadto dodać zadania do głównej linii, może stworzyć nowe miejsca pracy… Co z graczami, którzy graja od 8-10 lat i doświadczenie zebrane od razu spowoduje skok o kilka poziomów? Oczywiście, nie jest to zamknięty temat, gdyż myślimy nad kilkoma rozwiązaniami. Jednak, tak jak wspomnieliśmy wcześniej, najpierw chcemy skupić się na dopracowaniu tego co już mamy, zgodnie z sugestiami naszej społeczności, czyli naszych graczy.

Czy po całkowitej kasacji konta, nowy gracz będzie mógł nadać sobie poprzednio używany nick? (Odnośnie kasacji kont nieaktywnych 3 lata)

Tak, system kasuje konta całkowicie zarówno z serwerów gry jak i z forum, co oznacza, że nick również jest usuwany z bazy danych.

Czy będzie serwer międzynarodowy, nie beta, gdzie wszystkie nacje będą mogły grać, a język gry będzie zależny od ustawień jak w przypadku amatorskich skryptów?

Nie wykluczamy takiej możliwości.

Czy jak w przypadku plemion zmiany kosmetyczne (własny awatar, zmiana nicku) będą kiedyś możliwe?

Hmm… są to również elementy, które gdzieś w przyszłości mogą się pojawić. W przypadku The West’a własny awatar jest już częściowo możliwy, poprzez zdobycie odpowiedniej liczby punktów przyjaźni, ale to nasz artysta wówczas maluje taki awatar na Wasze życzenie.

Jeśli jednak mowa o podobnym własnym awatarze, jaki pojawił się w plemionach, to aktualnie nie planujemy tego wprowadzać. Nasz system awatarów jest bardziej skomplikowany i nie jest to dla nas kosmetyczna zmiana.

Czy rzemiosło będzie dalej rozbudowywane?

Oczywiście, będzie rozbudowywane. Nie mogę zdradzić kiedy, ale miejcie oczy szeroko otwarte (smile)

Czy częściej będą się pojawiać takie wydarzenia jak IFBC czy też Gold Rush?

Tak, zdecydowanie. Świetnie się przy nich bawimy, zarówno gracze jak i my. Już niebawem kolejne mistrzostwa… szykujcie więc swoje… ehem rewolwery. Czy nie za dużo zdradziliśmy? Nie, nie za dużo.

Czy możliwy jest powrót do map drogowych?

Mapy drogowe zostały ukryte z wielu powodów i raczej nie zmieni się to w najbliższym czasie. Ideą mapy drogowej jest wskazanie drogi jaką idziemy i umiejscawianie naszych planów pracy na najbliższe tygodnie, czy miesiące. Mapa droga jest ruchowa, zmienia się w trakcie roku wiele razy, co jest zrozumiałe. Czasem jakieś prace mogą zająć nam więcej czasu niż planowaliśmy… inne są przesuwane w czasie z przyczyn niezależnych, jak ogłoszone rok temu nowe osiągnięcia, które jeszcze się nie pojawiły. Wiele osób traktowało mapy drogowe jako coś co na pewno się pojawi w podanym czasie, co powodowało frustrację. Postanowiliśmy więc zaskakiwać, czasem podać mały spoiler na Facebooku. Jest to zdecydowanie bardziej pozytywne. Ponadto, zawsze możecie zapytać się swojego CMa, czy już coś wiadomo na dany temat. O ile projekt będzie w końcowej fazie, to z pewnością CM udzieli Wam informacji.

Czy będą dodane kiedyś nowe klasy postaci / rzemiosła?

Hmm… szczerze odpowiem, że nie wiem. Nie mam pojęcia. Być może kiedyś…

Jak wygląda proces wdrażania projektów do gry?

Najpierw szukamy pomysłów, większość z nich otrzymujemy od CMów, którzy dokładnie opisują nam Wasze prośby, pomysły i sugestie (zarówno te napisane w social mediach, jak i te z forum czy czatów gry). Sami również czytamy fora i Facebooka. Potem mamy burzę mózgów i rozpoczyna się proces twórczy. Zarówno artysta, developer, koordynator projektu i Community Management bierze w tym udział. Członkowie teamów również proszeni są o podanie nam swoich opinii. Następnie jest proces tworzenia i wdrażania nowości gry, po czym jest to testowane na serwerach bety. Każda opinia, informacja zwrotna od graczy bety jest bardzo dokładnie sprawdzana. Proces jednak nie kończy się na tym. Po wdrożeniu nowości na wszystkie wersję językowe, również sprawdzamy informację zwrotną na podstawie, której możemy jeszcze zmienić pewne elementy.

Czy bitwy fortowe będą dalej rozwijane poza kosmetycznymi zmianami?

To zależy co dokładnie znaczy rozwijane. Czy pojawi się nowa mapa fortowa? Raczej nie w najbliższej przyszłości. Aktualnie bardzo mocno pracujemy nad przeniesiemy bitew fortowych z Flasha na HTML5, o czym pewnie już wiecie. Proces ten jest dość czasochłonny, gdyż chcemy mieć pewność, że wszystko działa poprawnie zanim cokolwiek wdrożymy na lokalne wersję językowe.

Czy dostaniemy kiedyś dostęp do informacji na temat mechanicznych algorytmów (oddawanie strzału w bitwie o fort, poruszanie się graczy offline itd)?

Na tą chwilę, mogę powiedzieć, że wszystko co możemy powiedzieć znajduje się na naszych stronach wiki. Jeśli coś się zmieni, z pewnością opublikujemy zmiany. Na stronie wiki można znaleźć wzory na atak, obronę, obrażenia, absorpcję.  

Czy planowany są zmiany w pojedynkach aby była mniejsza losowość?

W tym roku zebraliśmy bardzo wiele opinii na temat systemu pojedynkowego z każdej wersji językowej. Również na naszych stronach na Facebooku zadawaliśmy pytania pojedynkowe, by zebrać jeszcze więcej informacji. Na to pytanie więc będę mogła udzielić odpowiedzi najwcześniej w 2019 roku.

Czy jest w planach rebalans klasy postaci?

Hmm… nie możemy zdradzać aż tyle… Widzę, że nasza Polska społeczność jest bardzo dociekliwa. Powiem tak, chodzą plotki, że nad czymś takim pracujemy, a czy są prawdziwe, okaże się w przyszłości… (wink)

Czy wersja 3.0 będzie ,,przełomowa” jak 2.0, czy nastąpi tylko migracja na html?

Czy nastąpi wersja 3.0? Haha, to już za 10 aktualizacji jeśli dobrze pamiętam. Po wersji 2.99 nastąpi wersja 2.100. Nie będzie nowej wersji 3.0.  A jeśli chodzi o html, rozumiem, że chodzi o HTML5, to tak, nastąpi to w 2019 roku, prawdopodobnie gdzieś w pierwszym kwartale.

Jak duży wpływ na samą grę w danym języku ma CM? (Np zmiana ustawień serwera wg własnych idei)

CM’i maj wpływ na całość gry przekazując nam informację od Was graczy. Na niektóre aspekty, jak migracja, otwieranie nowych światów czy ustawienia nowych światów wpływ ma co najmniej kilka osób, w tym CM, jednak nie może on podjąć samodzielnej decyzji w tej kwestii. Za to, każda wersja językowa posiada swój serwer eventowy, gdzie o ustawieniach może podjąć decyzję CM.

Czy światy o znikomej aktywności doczekają się migracji i czy światy z opcją full premium jak kupienie umiejętności w przypadku migracji będą mogły przejść na światy non premium?

Migracje ze światów nieaktywnych cały czas są otwierane, na różnych wersjach językowych. Jeśli któryś ze światów, po za tym, co już posiada migracja, będzie mało aktywny, wówczas z całą pewnością pojawi się opcja migracji na inny serwer. Zazwyczaj ustawienia migracji nie pozawalają na migrowanie postaci z światów Full premium na światy bez dodatkowych opcji premium, chyba, że nie ma innej możliwości.

Jak wygląda proces przekazywania pomysłów graczy dalej?

Mamy specjalne miejsce, nazwijmy to “skrzynią pomysłów” gdzie zbieramy pomysły z każdej wersji językowej. Rolą zespołu gry i CM’a jest przekazanie pomysłów do tej “skrzyni”. Następnie, sprawdzamy je, omawiamy, porównujemy do pomysłów z innych wersji językowych i wybieramy najlepszą opcję, która w danym momencie może być zrealizowana. Nie raz wracamy do tych pomysłów po dłuższym czasie. Np, mamy pewien pomysł dotyczący aktualnego eventu: Dia de los muertos, który już w 50% został zrealizowany, ale do gry wejdzie za rok. Naprawdę fajny pomysł! Dziękujemy (heart)

Czy planowana jest zmiana systemu unikatów oraz starych setów?

To jest bardzo ciekawe pytanie. Chciałabym jednak poprosić o rozwinięcie go, byśmy mogli udzielić odpowiedzi. Ah, to jest pytanie od gracza… W takim razie, drodzy gracze, proszę o sprecyzowanie pytania, a chętnie do niego wrócimy by udzielić kompleksowej odpowiedzi… (wink)

Serdecznie dziękuję za udzielone odpowiedzi. Gracze na pewno będą szczęśliwi z otrzymanych odpowiedzi.

Lenka

Zapraszamy do gry w The West

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *